ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ
ІІ семестр
Увага! Дати і теми уроків записуємо в робочі зошити, а також письмові завдання.
Пятниця 24.02.23 (БІОЛОГІЯ)
Тема "Закономірності мінливості(спадкової, неспадкової) . "
І.Теорія1) прочитайте матеріал § 45 ст.186-189; с ІІ. Вправи
1. Мінливість
2. Мутаційна мінливість
3. Закономірності мінливості
4. Характеристика мінливості організмів
5. Закономірності мінливості. Вірю - не вірюІІІ. Тестування з темиЗапрошую вас пройти тестування на сайті join.naurok.ua тема "Закономірності спадкової та неспадкової мінливості Код доступу 7660731
Бажаю успіхів!
1. Мінливість
2. Мутаційна мінливість
4. Характеристика мінливості організмів
5. Закономірності мінливості. Вірю - не вірю
Середа 22.02.23 (БІОЛОГІЯ)
Тема уроку: Контрольна робота"Спадковість".Бажаю успіхів!
Середа 18.01.23 (БІОЛОГІЯ)
Тема "Раціональне харчування – основа нормального обміну речовин"
ЗБАЛАНСОВАНЕ ХАРЧУВАННЯ
Запрошую вас підготуватися до самостійної роботи, виконавши різні врави он-лайн.Перелік вправ:Запрошую вас пройти тестування на сайті oin.naurok.ua Щоб виконати завдання, перейдіть за Кодом доступу 3501264
Пятниця 13.01.23 (БІОЛОГІЯ)Тема уроку:"Значення якості питної води для збереження здоров’я людини- Вивчити матеріал § 29 ст.122 підруч. Соболь 11 кл.- вміти давати відповіді на питання на с.123.- виконати письмово самостійну роботу на с.123.- перегляньте відео: Перелік вправ:
Теми "Порушення обміну речовин (метаболізму), пов’язані з нестачею чи надлишком надходження певних хімічних елементів, речовин"І.Теорія1) прочитайте матеріал § § 29 ст.120-123; підруч. Соболь 10 кл.
ІІ. ВправиІІІ. ЗавданняСкласти порівняльню таблицю «Прояви надлишку та нестачі хімічних елементів в організмі людини»
МакроелементиЕлемент або речовина Прояви нестачі Прояви надлишку Калій
Кальцій
Сульфур
Магній
Натрій
Фосфор
Хлор
ІІ. Вправи
Макроелементи
Елемент або речовина | Прояви нестачі | Прояви надлишку |
Калій | ||
Кальцій | ||
Сульфур | ||
Магній | ||
Натрій | ||
Фосфор | ||
Хлор |
Пятниця 09.12.22 (БІОЛОГІЯ)
Тема "Вітаміни, їх роль в обміні речовин"
І.Теорія1) прочитайте матеріал § 26 ст.108-111; підруч. Соболь 10 кл.2) подивіться відео:
ІІ. ВправиІІІ. Тестування з теми
Пятниця 02.12.22Тема уроку: "Контрольна робота " Обмін речовин і перетворення енергії" "
- 1) повторіть матеріал § 18-25 ст. 76-104 за підруч. Соболь 10 кл. -2) Запрошую вас підготуватися до контрольноъної роботи, виконавши різні врави он-лайн.Перелік вправ:-3) Запрошую вас пройти Контрольне тестування з теми."Обмін речовин"Введіть своє прізвище і позначте правильну відповідь у кожному тестовому завданн
Понеділок 28.11.22 (ХІМІЯ)
Тема уроку:"Взаємозв’язки між гомологічними рядами вуглеводнів. "
ШАНОВНІ УЧНІ 13-Е ГРУПИ.
3) зробіть в робочому зошиті конспект за переглянутим відеоуроком.
Тема уроку: "Застосування вуглеводнів. "
1. ПРИРОДНИЙ ГАЗ
2. НАФТА. ПЕРЕРОБКА НАФТА
3. КАМ’ЯНЕ ВУГІЛЛЯ
Домашнє завдання:- виконати проект на одну з тем:
1. Октанове число та якість бензину.
2. Цетанове число дизельного палива.
3. Ароматичні сполуки навколо нас.
4. Смог як хімічне явище.
5. Коксування вугілля: продукти та їх використання.
6. Біогаз.
7. Вплив на довкілля вуглеводнів та
Пятниця 25.11.22 (БІОЛОГІЯ)
Тема уроку:"Роль ферментів у забезпеченні процесів метаболізму клітини та цілісного організму"
1) пропоную прочитати матеріал § 25 ст. 104 - 107 за підр. Соболь10 кл.подивитись відео: Принципи дії ферментів. Властивості ферментів.
Отрута змійОтрута гадюки звичайної, на яку в Україні можна натрапити в лісовій, лісостеповій зонах та в Карпатах, має переважно геморагічний вплив. Чим ближче місце укусу до голови, тим він небезпечніший. Навесні отрута гадюки є більш токсичною, ніж влітку. Симптоми отруєння: в'ялість, головний біль, нудота, інколи блювота, пришвидшений пульс, паморочливість. Застосуйте знання про ферменти й поясніть механізм впливу отрути гадюки звичайної на живі організми,/ письмово в зошит./
Понеділок 21.11.22 (ХІМІЯ)
Тема уроку:"Розв’язування розрахункових задач. Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. "
І.Теорія
1) прочитайте матеріал § 11; ст. 50
2) подивіться відео:
Зробіть в робочому зошиті конспект за прочитаними параграфами.
Пятниця 18.11.22 (БІОЛОГІЯ)
Тема уроку:"Структури клітин, які забезпечують процеси метаболізму"
1) прочитайте матеріал § 18 ст. 76 - 79 за підр. Соболь10 кл.подивитись відео: Структура клітини. Клітина-місто
Робота з ілюстрацієюРозгляньте ілюстрацію клітини людини із позначеними структурами: 1 — клітинна мембрана; 2 — піноцитозний міхурець; 3 — клітинний центр; 4 — гіалоплазма; 5 — зерниста ЕПС; 6 — незерниста ЕПС; 7 — ядерні пори; 8 — секреторні міхурці; 9 — комплекс Гольджі; 10 — мітохондрія; 11 — ядро; 12 — ядерце; 13 — лізосоми; 14 — фагоцитозні міхурці.Визначте роль позначених структур у обміні речовин та перетворенні енергії, заповніть у робочому зошиті таблицю. Зробіть висновок про взаємозв'язок між будовою клітини та процесами її метаболізму.Назва структури Роль в обміні речовин, енергії та інформації
Роботи надсилати на електронну пошту: victoriabeshlega142@gmail.com
Назва структури | Роль в обміні речовин, енергії та інформації |
Понеділок 24.10.22 (ХІМІЯ)
Тема уроку:"Алкени. Хімічні властивості алкенів."
ШАНОВНІ УЧНІ 12-Ф ГРУПИ.
2) ПОДИВІТЬСЯ ВІДЕО
ЗРОБІТЬ В РОБОЧОМУ ЗОШИТІ КОНСПЕКТ ЗА ПРОЧИТАНИМИ ПАРАГРАФАМИ.ВИКОНАТИ ПИСЬМОВО У ЗОШИТАХ ВПР. № 2 СТОР.39
Пятниця 21.10.22 (БІОЛОГІЯ)
Тема уроку "Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. Гриби"1) прочитайте матеріал § 12, 13 ст.49-572) подивіться відео:
3) Заповніть таблицю в зошит:Група грибів Особливості живлення Представники Сапротрофи
Паразити
Симбіотрофи
2)намалюйте гриб мукор в зошит, зробіть позначенняШановні учнів 13- Е групиЗапрошую вас виконавши різні врави он-лайн.Алгоритм роботи:1. Перейдіть за посиланнями, натиснувши назву вправи.2. Виконайте вправу.3. Перевірте правильність виконання, натиснувши на галочку внизу справа.4. Якщо ви все зробили правильно,на екрані з'явиться вислів: "Чудово, правильне рішення знайдене".Сподіваюсь, моя робота буде для вас корисною.Бажаю успіхів!Перелік вправ:
Група грибів | Особливості живлення | Представники |
Сапротрофи | ||
Паразити | ||
Симбіотрофи |
Четвер 13.10.22 (БІОЛОГІЯ)
Тема уроку:"Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. Тварини"
1) прочитайте матеріал § 16, 17 ст. 66-73 за підр. Соболь10 кл.2) зробіть в робочому зошиті конспект за прочитаними параграфами.
3) виконати онлайн вправи з теми "Тварини"Перелік вправ:1. Справжні тварини
2. Різноманітність тварин4. Знайди пару "Будова гідри" 4) пройти тестування на сайті oin.naurok.ua Код доступу 1506830
2. Різноманітність тварин
Тема уроку "Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. Рослини"
1) прочитайте матеріал § 15 ст. 62-65 за підр. Соболь2) зробіть в робочому зошиті конспект за прочитаними параграфами.3) виконати онлайн вправи з теми "Рослини"Алгоритм роботи:
1. Перейдіть за посиланнями, натиснувши назву вправи.
2. Виконайте вправу.
3. Перевірте правильність виконання, натиснувши на галочку внизу справа.
4. Якщо ви все зробили правильно,на екрані з'явиться вислів: "Чудово, правильне рішення знайдене".
Сподіваюсь, моя робота буде для вас корисною.
Бажаю успіхів!
Перелік вправ:
1. Класифікація "Вищі спорові рослини"
2. Утворіть пару "Різноманітність рослин"
3. Утворіть пару "Різноманітність голонасінних"
4. Класифікація "Ялина і сосна"
5. Покритонасінні рослини
6. Чинники довкілля
1. Перейдіть за посиланнями, натиснувши назву вправи.
2. Виконайте вправу.
3. Перевірте правильність виконання, натиснувши на галочку внизу справа.
4. Якщо ви все зробили правильно,на екрані з'явиться вислів: "Чудово, правильне рішення знайдене".
Сподіваюсь, моя робота буде для вас корисною.
Бажаю успіхів!
Перелік вправ:
1. Класифікація "Вищі спорові рослини"
2. Утворіть пару "Різноманітність рослин"
3. Утворіть пару "Різноманітність голонасінних"
4. Класифікація "Ялина і сосна"
5. Покритонасінні рослини
6. Чинники довкілля
Вівторок 11.10.22 (ХІМІЯ)
Тема уроку:"Алкани. Хімічні властивості алканів."
ШАНОВНІ УЧНІ 13-Е ГРУПИ.
2) ПОДИВІТЬСЯ ВІДЕО:
ЗРОБІТЬ В РОБОЧОМУ ЗОШИТІ КОНСПЕКТ ЗА ПРОЧИТАНИМИ ПАРАГРАФАМИ.ВИКОНАТИ ПИСЬМОВО У ЗОШИТАХ ВПР. № 8-9 СТОР.22ІІ. ВПРАВИ
1. АЛКАНИ
2. АЛКАНИ ПЕРЕВІР СВОЇ ЗНАННЯ
І. ТЕСТУВАННЯ З ТЕМИ
ЗАПРОШУЮ ВАС ПРОЙТИ ТЕСТУВАННЯ
ПРИ ВИКОНАННІ ЗАВДАНЬ ПРОШУ ДОТРИМУВАТИСЯ ПРИНЦИПІВ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ: ПРАВИЛЬНО ВКАЗУЙТЕ СВОЄ ПРІЗВИЩЕ, ЧЕСНО ВИКОНУЙТЕ ЗАВДАННЯ.
ЩОБ ВИКОНАТИ ЗАВДАННЯ, ПЕРЕЙДІТЬ ЗА JOIN.NAUROK.UA КОД ДОСТУПУ 3166116БАЖАЮ УСПІХІВ!
1. АЛКАНИ
2. АЛКАНИ ПЕРЕВІР СВОЇ ЗНАННЯ
І. ТЕСТУВАННЯ З ТЕМИ
ЗАПРОШУЮ ВАС ПРОЙТИ ТЕСТУВАННЯ
ПРИ ВИКОНАННІ ЗАВДАНЬ ПРОШУ ДОТРИМУВАТИСЯ ПРИНЦИПІВ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ: ПРАВИЛЬНО ВКАЗУЙТЕ СВОЄ ПРІЗВИЩЕ, ЧЕСНО ВИКОНУЙТЕ ЗАВДАННЯ.
ЩОБ ВИКОНАТИ ЗАВДАННЯ, ПЕРЕЙДІТЬ ЗА JOIN.NAUROK.UA КОД ДОСТУПУ 3166116
Субота ( за розкладом четверга) 24.09.22 (БІОЛОГІЯ)
Тема уроку:"Роль вірусів в еволюції організмів. Використання вірусів у біологічних методах боротьби зі шкідливими видами"
1) прочитайте матеріал § 8 ст. 33-37 за підруч. Соболь 10 кл.2) подивитися Відео:
3) зробити конспект в зошит
3) зробити конспект в зошит
4) підготуйте повідомлення про вірусні хвороби (кір, герпес)
Тема уроку " Віруси, віроїди, пріони.Особливості їхньої організації та функціонування."
3) зробити конспект в зошитЗапрошую вас виконати різні врави он-лайн.3. Зайдіть за QR-кодом і зберіть пазли. Що у вас вийшло? Яке відношення це має до світової пандемії?
Тема "Гени структурні та регуляторні. Регуляція активності генів в еукаріотичній клітині"
І.Теорія1) прочитайте матеріал § 39. ст.162-165; за підруч. Соболь 11 кл.ІІІ. Тестування з темиЗапрошую вас пройти тестування на сайті join.naurok.ua тема Код доступу 1678692
Пятниця 18.03.22 (БІОЛОГІЯ)
Тема уроку "Сучасні молекулярно-генетичні методи досліджень спадковості людини"1) прочитайте матеріал § 37 ст. 154-157 за підруч. Соболь 10 кл.2) Перегляньте презентацію. Зробіть висновки про використання сучасних молекулярно-генетичних методах та їх значенні для багатьох галузей сучасної біології.
Розв’язати задачі:
Задача 1. У людини ген полідактилії (багатопалість) домінує над нормальною будовою руки. У жінки рука нормальна, а чоловік гетерозиготний за геном полідактилії. Визначити ймовірність народження в цій сім’ї дитини з полідактилією.
Задача 2 .Юнак з блакитними очами одружуються на кароокій дівчині, у батька якої очі були блакитні. Від шлюбу народилась кароока дитина. Який генотип дитини?
Тема уроку "Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини та його реалізація. "
І.Теорія1) прочитайте матеріал § 38. ст.158-161; за підруч. Соболь 11 кл.2) подивіться відео-презентацію:
Пятниця 11.02.22 (БІОЛОГІЯ)
Тема уроку "Контрольна робота " Обмін речовин і перетворення енергії" Повторіть матеріал § 26-32 ст.108-137; підруч. Соболь 10 кл. -Запрошую вас підготуватися до контрольноъної роботи, виконавши різні врави он-лайн.Перелік вправ:Перелік вправ:
Запрошую вас пройти Контрольне тестування з теми."Обмін речовин"Введіть своє прізвище і позначте правильну відповідь у кожному тестовому завданні.Бажаю успіхів!
Вівторок 09.03.21
Тема "Каріотип людини та його особливості. Хромосомний аналіз як метод виявлення порушень у структурі каріотипу "
І.Теорія1) прочитайте матеріал § 40. ст.166-169; за підруч. Соболь 11 кл.2) подивіться відео-презентацію:
Будова метафазної хромосоми:1. Хроматиди - 22. Центромера → білки кінетохори → з'єднують хроматиди3. Плечі - 4 4. Теломери ("ковпачки") - ділянки на кінцях, що перешкоджають з'єднанню хромосом
Кариотип - хромосомний набір організму ( кількість, форма, розмір)1955р. - Джо Хін Тіо (амер.) → у людини 23 пари хромосом:22пари аутосоми (нестатеві) + 1 пара гетерохромосоми (статеві: ХХ - жін.; ХУ- чол.)види: 1. Гаплоїдний (1n) - всі хромосоми негомологічні (різні)- в статевих клітинах2. Диплоїдний (2n) - подвійний → гомологічні хромосоми ( парні: 1 від мами, 2- від батька)- в соматичних клітинах (нестатеві)3. Поліплоїдний (3n, 4n, 5n...) - кількість хромосом збільшується (кратно гаплоїдному набору)- рослин → продуктивність!!!
Ідіограма - розташування хромосом попарно у порядку зменшення (крім статевих)С.Г.Навашин (укр.)Хромосомний аналіз - дослідження каріотипу, або окремих хромосом.- в основі цитогенетичного методузначення:
1. Виявлення паталогії хромосом.
2. Визначення статевої належності крові.
ІІІ. Тестування з темиЗапрошую вас пройти тестування на сайті join.naurok.ua тема Код доступу 3384176
Бажаю успіхів
значення: 1. Виявлення паталогії хромосом. 2. Визначення статевої належності крові. |
Тема уроку "Гени структурні та регуляторні. Регуляція активності генів в еукаріотичній клітині"
3) Заповнюємо таблицю в зошит з переглянутого відео
3) Скласти конспект за відеопрезентацією
Завдання до теми (в зошит)
4) Доповнити таблицю
Тема "Вітаміни, їх роль в обміні речовин"
І.Теорія1) прочитайте матеріал § 26 ст.108-111; підруч. Соболь 10 кл.2) подивіться відео:
ІІ. ВправиІІІ. Тестування з теми Теми "Порушення обміну речовин (метаболізму), пов’язані з нестачею чи надлишком надходження певних хімічних елементів, речовин"І.Теорія1) прочитайте матеріал § § 29 ст.120-123; підруч. Соболь 10 кл.
ІІ. ВправиІІІ. ЗавданняСкласти порівняльню таблицю «Прояви надлишку та нестачі хімічних елементів в організмі людини»
МакроелементиЕлемент або речовина Прояви нестачі Прояви надлишку Калій
Кальцій
Сульфур
Магній
Натрій
Фосфор
Хлор
ІІ. Вправи
Макроелементи
Елемент або речовина | Прояви нестачі | Прояви надлишку |
Калій | ||
Кальцій | ||
Сульфур | ||
Магній | ||
Натрій | ||
Фосфор | ||
Хлор |
Роботи надсилати на електронну пошту: victoriabeshlega142@gmail.com
Понеділок 18.01.21 (ХІМІЯ)
Тема уроку:"Карбонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація. Карбоксильна характеристична (функціональна) група. "
ШАНОВНІ УЧНІ 13-E ГРУПИ.
1) ПРОЧИТАЙТЕ МАТЕРІАЛ § 17 СТ.80-82; ПІДРУЧНИК. С.САВЧИН. ХІМІЯ 102) ПОДИВІТЬСЯ ВІДЕОЗАПИСАТИ В РОБОЧИЙ ЗОШИТЗАПРОШУЮ ВАС ПРОЙТИ ТЕСТУВАННЯ JOIN.NAUROK.UA КОД ДОСТУПУ 3366395БАЖАЮ УСПІХІВ!
Тема "Хімічні властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Реакція естерифікації. Одержання етанової кислоти. "
2) подивіться відео
ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ
(з 15.10.20)
Увага! Дати і теми уроків записуємо в робочі зошити, а також письмові завдання.
Понеділок 28.12.20 (ХІМІЯ)
Тема уроку:"Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні властивості. "
Шановні учні 13-Е групи.
Завдання:
Прочитайте § 15 підручника Хімія 10 клас Ольги Ярошенко ( 10-klas-khimija-jaroshenko-2018.pdf )
Зробіть в робочому зошиті конспект по прочитаному параграфу.
Подивіться презентацію та відеоуроки.
Завдання:
Прочитайте § 15 підручника Хімія 10 клас Ольги Ярошенко ( 10-klas-khimija-jaroshenko-2018.pdf )
Зробіть в робочому зошиті конспект по прочитаному параграфу.
Подивіться презентацію та відеоуроки.
Понеділок 21.12.20 (ХІМІЯ)
Тема уроку:"Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні
властивості. "
Шановні учні 13-Е групи.
2) подивіться відео
Середа 09.12.20 (БІОЛОГІЯ)
Тема уроку:"Структури клітин, які забезпечують процеси метаболізму"
1) прочитайте матеріал § 18 ст. 76 - 79 за підр. Соболь10 кл.подивитись відео: Структура клітини. Клітина-місто
Робота з ілюстрацієюРозгляньте ілюстрацію клітини людини із позначеними структурами: 1 — клітинна мембрана; 2 — піноцитозний міхурець; 3 — клітинний центр; 4 — гіалоплазма; 5 — зерниста ЕПС; 6 — незерниста ЕПС; 7 — ядерні пори; 8 — секреторні міхурці; 9 — комплекс Гольджі; 10 — мітохондрія; 11 — ядро; 12 — ядерце; 13 — лізосоми; 14 — фагоцитозні міхурці.Визначте роль позначених структур у обміні речовин та перетворенні енергії, заповніть у робочому зошиті таблицю. Зробіть висновок про взаємозв'язок між будовою клітини та процесами її метаболізму.Назва структури Роль в обміні речовин, енергії та інформації
Роботи надсилати на електронну пошту: victoriabeshlega142@gmail.com
Назва структури | Роль в обміні речовин, енергії та інформації |
Понеділок 07.12.20 (ХІМІЯ)
Тема уроку: Контрольна робота «Вуглеводні».
Тема уроку:"Взаємозв’язки між гомологічними рядами вуглеводнів. "
Шановні учні 13-Е групи.
3) зробіть в робочому зошиті конспект за переглянутим відеоуроком.
Середа 02.12.20 (БІОЛОГІЯ)
Тема уроку:"Енергетичне забезпечення процесів метаболізму. Способи отримання енергії в різних груп автотрофних та гетеротрофних організмів. Роль процесів дихання в забезпеченні організмів енергією"
1) прочитайте матеріал § 23,24 ст. 96 - 103 за підруч. Соболь10 кл.подивитись відео: Обмін речовин та енергії в клітині.
Схема фотосинтезу Світлова й темнова фази фотосинтезу
Перелік вправ:1. Типи живлення
2. Фотосинтез
3. Автотрофи і гетеротрофи
4. Вправа-послідовність "Клітинне дихання"
5. Вправа-пазли "Фотосинтез і клітинне дихання"Запрошую вас пройти тестування.Код доступ 8085364
2. Фотосинтез
3. Автотрофи і гетеротрофи
4. Вправа-послідовність "Клітинне дихання"
5. Вправа-пазли "Фотосинтез і клітинне дихання"
Понеділок 30.11.20
Тема уроку: "Застосування вуглеводнів. "
1. Природний газ
2. Нафта. Переробка нафта
3. Кам’яне вугілля
Домашнє завдання:- виконати проект на одну з тем:
1. Октанове число та якість бензину.
2. Цетанове число дизельного палива.
3. Ароматичні сполуки навколо нас.
4. Смог як хімічне явище.
5. Коксування вугілля: продукти та їх використання.
6. Біогаз.
7. Вплив на довкілля вуглеводнів та
Тема уроку:"Розв’язування розрахункових задач. Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. "
І.Теорія
1) прочитайте матеріал § 11; ст. 50
2) подивіться відео:
Зробіть в робочому зошиті конспект за прочитаними параграфами.Виконати письмово у зошитах впр. № 1,2,3 стор.53
Середа 25.11.20 (БІОЛОГІЯ)
Тема уроку:"Особливості обміну речовин в автотрофних та гетеротрофних організмів"
1) прочитайте матеріал § 18 ст. 76 - 79 за підр. Соболь10 кл.подивитись відео: Перелік вправ:1. Типи живлення3. Автотрофи і гетеротрофи
Бажаю успіхів!
Понеділок 26.10.20
Тема уроку"Виведення формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду"
Загальні формули
Алкани – СnH2n+2
Алкени – СnH2n
Алкіни – СnH2n-2
Знаючи загальну формулу гомологічного ряду і кількість атомів Карбону не складно визначити відносну молекулярну масу речовини.
Наприклад:
Задача 1
Етиленовий вуглеводень містить шість атомів Карбону. Визначте його відносну молекулярну масу.
Розв'язання
Загальна формула етиленових вуглеводнів: СnH2n
За умовою кількість атомів Карбону дорівнює шести, тобто n = 6
Тоді формула вуглеводню — С6H12
Mr(С6H12) = 12×6 + 1×12 = 72 + 12 = 84
Відповідь: Mr(С6H12) = 84
Можна розв'язати і обернену задачу — за відомою молекулярною масою і загальною формулою гомологічного ряду визначити молекулярну формулу речовини.
Наприклад:
Задача 2
Відносна молекулярна маса етиленового вуглеводню дорівнює 84. Визначте його молекулярну формулу.
Розв'язання
Загальна формула етиленових вуглеводнів: СnH2n
Mr(СnH2n) = 12×n + 1×2n
За умовою Mr(СnH2n) = 84
Отримуємо рівняння
12×n + 1×2n = 84
14n = 84
n = 6
Підставляємо отримане значення n у загальну формулу етиленових вуглеводнів, отримуємо С6H12
Відповідь: С6H12 — шукана формула
Задачі, що розглядаються, можуть бути ускладнені тим, що відносна молекулярна маса дається в неявному вигляді і її потрібно знайти.
Два основні способи "приховати" відносну молекулярну масу речовини – виразити її через відносну густину за якимось газом (1) або через густину, тобто масу одного літра невідомої речовини в газоподібному стані (2).
Для визначенні відносної молекулярної маси речовини у першому випадку достатньо помножити відносну густину речовини за вказаним газом на відносну молекулярну масу цього газу, у другому — масу одного літра газоподібної речовини на 22,4 (молярний об'єм газу).
Шановні учні.
Запрошую вас пройти тестування join.naurok.ua Код доступу 7202076
Загальні формули
Алкани – СnH2n+2
Алкени – СnH2n
Алкіни – СnH2n-2
Знаючи загальну формулу гомологічного ряду і кількість атомів Карбону не складно визначити відносну молекулярну масу речовини.
Наприклад:
Задача 1
Етиленовий вуглеводень містить шість атомів Карбону. Визначте його відносну молекулярну масу.
Розв'язання
Загальна формула етиленових вуглеводнів: СnH2n
За умовою кількість атомів Карбону дорівнює шести, тобто n = 6
Тоді формула вуглеводню — С6H12
Mr(С6H12) = 12×6 + 1×12 = 72 + 12 = 84
Відповідь: Mr(С6H12) = 84
Можна розв'язати і обернену задачу — за відомою молекулярною масою і загальною формулою гомологічного ряду визначити молекулярну формулу речовини.
Наприклад:
Задача 2
Відносна молекулярна маса етиленового вуглеводню дорівнює 84. Визначте його молекулярну формулу.
Розв'язання
Загальна формула етиленових вуглеводнів: СnH2n
Mr(СnH2n) = 12×n + 1×2n
За умовою Mr(СnH2n) = 84
Отримуємо рівняння
12×n + 1×2n = 84
14n = 84
n = 6
Підставляємо отримане значення n у загальну формулу етиленових вуглеводнів, отримуємо С6H12
Відповідь: С6H12 — шукана формула
Задачі, що розглядаються, можуть бути ускладнені тим, що відносна молекулярна маса дається в неявному вигляді і її потрібно знайти.
Два основні способи "приховати" відносну молекулярну масу речовини – виразити її через відносну густину за якимось газом (1) або через густину, тобто масу одного літра невідомої речовини в газоподібному стані (2).
Для визначенні відносної молекулярної маси речовини у першому випадку достатньо помножити відносну густину речовини за вказаним газом на відносну молекулярну масу цього газу, у другому — масу одного літра газоподібної речовини на 22,4 (молярний об'єм газу).
Запрошую вас пройти тестування join.naurok.ua Код доступу 7202076
Середа 18.11.20 (БІОЛОГІЯ)
Тема уроку:"Обмін речовин та енергії - основа функціонування біологічних системи."
1) прочитайте матеріал § 18 ст. 76 - 79 за підр. Соболь10 кл.подивитись відео:
Перелік вправ:1. Обмін речовинЗапрошую вас пройти тестування.Код доступ 9318337
Середа 11.11.20 (БІОЛОГІЯ)
Тема уроку:"Білки, нуклеїнові кислоти, вуглеводи, ліпіди: огляд будови й біологічної ролі."
1) прочитайте матеріал § 19-21 ст. 91- за підр. Соболь10 кл.подивитись відео: Білки для організму людини
Органічні сполуки. Нуклеїнові кислоти
Що таке ДНК і як вона працює
Органічні сполуки. ЛіпідиЗапрошую вас пройти тестування.Код доступ 9556624
Органічні сполуки. Нуклеїнові кислоти
Що таке ДНК і як вона працює
Органічні сполуки. Ліпіди
Понеділок 09.11.20 (ХІМІЯ)
Тема уроку:"Алкіни. Загальна та молекулярні формули алкінів,
структурна ізомерія, систематична номенклатура. "
Шановні учні 13-Е групи.
2) подивіться відеоЗаписати в робочий зошит
Середа 04.11.20 (БІОЛОГІЯ)
Тема уроку: Контрольна робота "Біорізноманіття"
1) повторити матеріал § 5 - 17 ст. 66-73 за підр. Соболь10 кл.Запрошую вас пройти контрольне тестування з теми "Біорізноманіття.Щоб виконати завдання, перейдіть за посиланням join.naurok.ua Код доступ 1069869Введіть своє прізвище і позначте правильну відповідь у кожному тестовому завданні.Бажаю успіхів.
Понеділок 02.11.20 (ХІМІЯ)
Тема уроку:"Алкени. Хімічні властивості алкенів."
Шановні учні 13-Е групи.
2) подивіться відео
Зробіть в робочому зошиті конспект за прочитаними параграфами.Виконати письмово у зошитах впр. № 2 стор.39
Середа 28.10.20 (БІОЛОГІЯ)
Тема уроку:"Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. Тварини"
1) прочитайте матеріал § 16, 17 ст. 66-73 за підр. Соболь10 кл.2) зробіть в робочому зошиті конспект за прочитаними параграфами.3) виконати онлайн вправи з теми "Тварини"Перелік вправ:1. Справжні тварини
2. Різноманітність тварин4. Знайди пару "Будова гідри"
Понеділок 26.10.20 (ХІМІЯ)
Тема уроку:"Алкани. Хімічні властивості алканів."
2. Різноманітність тварин
Шановні учні 13-Е групи.
2) подивіться відео:
Зробіть в робочому зошиті конспект за прочитаними параграфами.Виконати письмово у зошитах впр. № 8-9 стор.22ІІ. Вправи
1. Алкани
2. Алкани перевір свої знання
І. Тестування з теми
Запрошую вас пройти тестування
При виконанні завдань прошу дотримуватися принципів академічної доброчесності: правильно вказуйте своє прізвище, чесно виконуйте завдання.
Щоб виконати завдання, перейдіть за join.naurok.ua Код доступу 4451839Бажаю успіхів!
1. Алкани
2. Алкани перевір свої знання
І. Тестування з теми
Запрошую вас пройти тестування
При виконанні завдань прошу дотримуватися принципів академічної доброчесності: правильно вказуйте своє прізвище, чесно виконуйте завдання.
Щоб виконати завдання, перейдіть за join.naurok.ua Код доступу 4451839
Середа 21.10.20 (БІОЛОГІЯ)
"Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. Рослини"
1) прочитайте матеріал § 15 ст. 62-65 за підр. Соболь2) зробіть в робочому зошиті конспект за прочитаними параграфами.3) виконати онлайн вправи з теми "Рослини"Алгоритм роботи:
1. Перейдіть за посиланнями, натиснувши назву вправи.
2. Виконайте вправу.
3. Перевірте правильність виконання, натиснувши на галочку внизу справа.
4. Якщо ви все зробили правильно,на екрані з'явиться вислів: "Чудово, правильне рішення знайдене".
Сподіваюсь, моя робота буде для вас корисною.
Бажаю успіхів!
Перелік вправ:
1. Класифікація "Вищі спорові рослини"
2. Утворіть пару "Різноманітність рослин"
3. Утворіть пару "Різноманітність голонасінних"
4. Класифікація "Ялина і сосна"
5. Покритонасінні рослини
6. Чинники довкілля
1. Перейдіть за посиланнями, натиснувши назву вправи.
2. Виконайте вправу.
3. Перевірте правильність виконання, натиснувши на галочку внизу справа.
4. Якщо ви все зробили правильно,на екрані з'явиться вислів: "Чудово, правильне рішення знайдене".
Сподіваюсь, моя робота буде для вас корисною.
Бажаю успіхів!
Перелік вправ:
1. Класифікація "Вищі спорові рослини"
2. Утворіть пару "Різноманітність рослин"
3. Утворіть пару "Різноманітність голонасінних"
4. Класифікація "Ялина і сосна"
5. Покритонасінні рослини
6. Чинники довкілля
Понеділок 19.10.20 (ХІМІЯ)
Тема уроку: Контрольна робота "Теорія будови органічних сполук»".Бажаю успіхів!
Четвер 15.10.20 (БІОЛОГІЯ) Тема уроку "Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. Гриби"1) прочитайте матеріал § 12, 13 ст.49-572) подивіться відео:
3) Заповніть таблицю в зошит:Група грибів Особливості живлення Представники Сапротрофи
Паразити
Симбіотрофи
2) намалюйте гриб мукор в зошит, зробіть позначенняШановні учнів 13- Е групиЗапрошую вас виконавши різні врави он-лайн.Алгоритм роботи:1. Перейдіть за посиланнями, натиснувши назву вправи.2. Виконайте вправу.3. Перевірте правильність виконання, натиснувши на галочку внизу справа.4. Якщо ви все зробили правильно,на екрані з'явиться вислів: "Чудово, правильне рішення знайдене".Сподіваюсь, моя робота буде для вас корисною.Бажаю успіхів!Перелік вправ:
_____________________________________________________________________
Група грибів | Особливості живлення | Представники |
Сапротрофи | ||
Паразити | ||
Симбіотрофи |
Тема уроку:"Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. Водорості"
1) прочитайте матеріал § 14 ст. 58-61 за підр. Соболь2) перегляньте відео:
завдання 4,5,6 в робочому зошиті с 61 (на оцінку), Роботи надсилати на електронну пошту: victoriabeshlega142@gmail.com2) виконати враву он-лайн.
ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ
(з 13.03.20)
Тема уроку "Моногенне та полігенне успадкування ознак у людини. Позахромосомна спадковість у людини"
Запрошую вас виконавши різні врави он-лайн.
Алгоритм роботи:
1. Перейдіть за посиланнями, натиснувши назву вправи.
2. Виконайте вправу.
3. Перевірте правильність виконання, натиснувши на галочку внизу справа.
4. Якщо ви все зробили правильно,на екрані з'явиться вислів: "Чудово, правильне рішення знайдене".
Сподіваюсь, моя робота буде для вас корисною.
Бажаю успіхів!
2. "Закони генетики" - https://learningapps.org/2715912
Понеділок 06.04.20
Тема "Закономірності мінливості(спадкової, неспадкової) . "
1. Мінливість
2. Мутаційна мінливість
4. Характеристика мінливості організмів
5. Закономірності мінливості. Вірю - не вірю
Тема "Мутації та їхні властивості. Поняття про спонтанні мутації. Біологічні антимутаційні механізми "
ІІ. Вправи
Тема "Генетичний моніторинг в людських спільнотах"
І.Теорія
Немає коментарів:
Дописати коментар